Časté dotazy

Všechny! My umíme vyčistit a repasovat veškeré typy, značky, velikosti a tvary filtrů pevných částic a katalyzátoru. Značky vozidel a strojů ze kterých čistíme filtry- Alfa Romeo, Audi, Avia, Bosal, BMW, Case, Caterpillar, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, DAF, Daihatsu, Deutz, Dodge, Eberspacher, Ernst, Faurecia, Fenno, Fiat, Ford, Gaz, Hitachi, Honda, Hyundai, Imasaf, Isuzu, Iveco, Jaguar, jCB, Jeep, Kamaz, Kia, Komatsu, Lada, Lancia, Land Rover, Lexus, Liebherr, Linde, Man, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Renault Truck, Rover, Saab, Seat, Scania, Škoda, Smart, Ssangyong, Subaru, Suzuki, Tatra, Toyota, Volvo, Volvo Truck, VW, Walker, Zastava a další.

Značky vozidel

Do filtru zásadně neřežeme! Filtr čistíme v jeho kovovém obalu. Čištění filtru začíná vizuální kontrolou obalu filtru a vytažením teplotních sond. Následuje kontrola keramické vložky samotného filtru inspekční kamerou. Následně změříme průchodnost filtru před čištěním, filtr vyčistíme ve speciálním uzavřeném čistícím boxu, vysušíme a znovu jej testujeme, jakou má průchodnost po čištění. Vyčištěný filtr zabalíme a spolu s protokolem o čištění dopravíme k Vám do autoservisu, nebo jej namontujeme zpět na vozidlo. Průchodnost filtru po našem čistění je shodná s novým filtrem. Veškeré typy a značky filtrů pevných částic a katalyzátory čistíme šetrnou, ale účinnou metodou, za použití speciálního čistícího boxu, neagresivní chemie a hydrodynamických rázů. Po čištění následuje sušení tlakem horkého vzduchu. Po celém čistícím procesu je tak filtr dokonale vysušen a nehrozí jeho prasknutí.

Zobrazit video

Samozřejmě! U nás Vám spolu s vyčištěným filtrem dáme protokol o čištění, kde jsou zaznamenané hodnoty protitlaku filtru před a po čištění, fotografie před a po čištění a také zhodnocený jeho stav.

Protokol

Vymontovaný filtr máme vyčištěný do 24h. Čištění filtru vč. demontáže a montáže na vozidlo do 2 dnů. Repase filtru nebo katalyzátoru do 1 týdne.

Délka čištění

V rámci našich služeb nabízíme pro partnerské autoservisy i bezplatný vlastní svoz a rozvoz vymontovaných filtrů. Již demontované filtry svážíme z Brna a okolí cca 40 km. Pokud potřebujete filtr z vozu i demontovat a namontovat jej zpět, je nutné celé vozidlo přistavit k nám na pobočku.

DPFKO

Demontáž a montáž provádíme u všech vozidel a typů do 3,5t. U vozidel a strojů nad 3,5, čistíme pouze již demontovaný filtr. Montáž, demontáž a naprogramování je nutné zařídit v jiném pracovišti.

DPFKO

My obecně doporučujeme kontrolu filtru skrze diagnostiku každých cca 60.000km. Preventivní čištění je dobré provádět při nájezdu okolo 160.000km, nebo v případně, že na vozidle dojde k problému s jinou motorovou částí, která má výrazný vliv na zanášení filtru pevných částic např. Při opravě poruchy vstřikovačů, turbodmychadla, EGR ventilu a dalších. Preventivní čištění filtru zabrání úplnému ucpání filtru a následnému omezení výkonu někde na vašich cestách, prodlouží životnost filtru a hlavně sníží riziko prasknutí! Protože při provozování vozidla s přicpaných filtrem většinou dojde k prasknutí keramiky a stává se tak emisně nefunkčním! A je tak nutné jej repasovat. Praskliny v keramice filtrů si můžete prohlédnout v galerii.

Zobrazit galerii

Filtr pevných částic je zařízení které slouží k zachytávání velmi jemných částic, které vznikají v důsledku nedokonalého spalování motoru a tak díky filtru pevných částic vozidlo plní určité emisní limity. Zjednodušeně se dá filtr přestavit jako sítko, které má za úkol zachytávat zdraví škodlivé karcinogenní nečistoty z výfukových plynů. Proto, když šáhnete do koncovky výfuku u moderního vozidla s filtrem pevných částic tak prst nevytáhnete černý jako to bývalo u starých vozidel, ale měl by být úplně čistý.
Filtr se zanáší sazemi vytvořenými spalovacím motorem. Tyto saze pak při regeneraci shoří a přemění se na tzv. nespalitelný popílek, který se již ve filtru ukládá. Na zanášení a zaplnění filtru má výrazný vliv kondice motorových částí, zejména – vstřikovače, turbodmychadlo, ERG ventil a jiné. Zásadní vliv na rychlost plnění filtru a četnost regenerací má jízdní profil. Pokud je vozidlo provozováno pouze v městském provozu, tak krátké jízdy při nízkých provozních teplotách nedovolí filtru provést regeneraci a ten se tak zanáší mnohem rychleji než když je provozováno v dálničním tempu.

Indikací může být mnoho. Citlivější řidiči poznají začínající problém s průchodností filtru při jízdě, může dojít ke snížení výkonu, mírnému “pocukávání“ nebo auto může hůře startovat. Většinou, se ale problém projeví až rozsvícením kontrolky na palubním pc, nebo přímo omezení výkonu vozu tzv. nouzový režim. Nekteré vozidla signalizují problém obecnou kontrolkou motoru, některé vozidla mají pro problém s filtrem kontrolku vlastní.

DPF chyba

Pokud filtr není porušen mechanicky, chemicky či jinak a je zachována celistvost keramické vložky většinou není důvod k výměně. Filtr stačí vyčistit. My čištěním obnovíme kapacitu filtru do stavu a průchodnosti nového filtru. Po našem čištění je filtr schopen pojmou popel a saze z dalších statisíců kilometrů. A to vše za zlomek ceny nového filtru. V případě, že je filtr poškozený, nebo jinak nefunkční je nutné jej repasovat. Vždy posoudíme jaká je nejlepší varianta pro Vaše konkrétní auto nebo filtr a domluvíme se na ideální variantě, pro dlouhodobé fungování filtru.
Když je filtr poškozený nebo nefunkční a musí se přistoupit k jeho výměně, je důležité jaká varianta se zvolí. Kvalita neoriginálních filtrů je velmi špatná! Neoriginální filtry mají 50-70% menší keramickou vložku, tudíž vozidlo velmi často regeneruje. Dalším problémem neoriginálních filtrů je slabý katalytický povlak, slabě potažená keramika filtru nebo katalyzátoru má vliv na četnost a délku regenerací. Neoriginální filtry tak nejsou dobrou variantou, ani pro jejich kvalitu zpracování a životnost, která je při troše štěstí rok. Nejlepší variantou je nový originální filtr, který splňuje potřeby daného vozidla. Originální filtry jsou ale bohužel často velmi drahé, ceny se pohybují v řádech desetitisíců, v některých případech je cena nového originálního filtru vysoko nad cenou samotného vozidla. Proto je většinou nejlepší variantou filtr repasovat. Při repasi používáme novou keramiku v kvalitě a velikosti originálního filtru! Je tak zachovaná správná funkce filtru a velikost filtru za zlomek ceny originálního filtru. Pro necenění repase konkrétního filtru nás neváhejte kontaktovat.
Při běžném provozování vozidla dochází k “automatickému” spouštění regenerací na základě zanesení a zaplnění filtru. Běžná regenerace probíhá každých 200 – 800 km, záleží na stáří vozu, filtru a jízdním profilu. Jízdní regenerace probíhá při naplnění všeobecných podmínek pro spuštění regenerace za běžného provozu, nejlépe při dálničním tempu (kdy jsou otáčky motoru souvisle nad 2000 ot/min.) Touto regenerací, ale shoří pouze nahromaděné saze. Tyto saze se přemění na popel, který se jež ukládá v kanálcích filtru a jízdou jej nevyčistíte! Při zaplnění filtru popelem již žádná “rychlá jízda” nepomůže. V tomto případě je potřeba již filtr vyčistit a obnovit kapacitu pro uložení popele.

NE! Jednoznačně ne, všechny přípravky pro čištění filtru pevných části fungují buď jako placebo a nebo nenávratně filtr poškodí a je nutná pak jeho výměna nebo repase. Více o chemickém čištění a podobných přípravcích uvidíte v galerii.

Zobrazit galerii

Filtry pevných částic se u naftových automobilů objevují od normy EURO 4. Povinnost přišla s normou EURO 5. U benzínových vozidel se filtry začínají objevovat od roku 2018.

Pro uživatele vozu takřka žádný. Všechny tyto zkratky jsou pouze rozdílné názvy pro defacto stejnou věc. Vždy se jedná o filtr pevných částic. DPF a FAP je zkratka pro filtr pevných částic u naftového motoru. GPF je zkratka pro označení filtru pevných částic u benzínového motoru.

Vysvětlení zkratek